Tuesday, March 29, 2011

KELMARIN SURUH DESAK PAKAR ASING SIASAT DULU KETULENAN RAKAMAN VIDEO SEKS. HARI INI PULA TUP-TUP SURUH TANGKAP DAN DAKWA SAMADA TERHADAP PELAKON, PENGEDAR, PEMILIK MAUPUN PENAYANGKAN VIDEO ….ALAHAI MAT SABU…MAT SABU….BARU NAK SIASAT DAH NAK TANGKAP…MEMANG GELOJOH BETOIIII..



                                                                         Letih selepas seharian berceramah…

Salam semua…
Mengikut laporan Utusan kelmarin dikhabarkan bekas Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu telah mendesak supaya pakar asing dijemput bagi membantu siasatan ketulenan rakaman video seks pemimpin pembangkang yang wajahnya mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Mohamad berkata, langkah itu penting kerana jika siasatan video seks tersebut hanya melibatkan pakar forensik daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM), orang ramai sukar untuk percaya keputusan siasatan nanti kerana ia mungkin dikaitkan sebagai konspirasi.
Tetapi berita hari ini seperti yang dilaporkan oleh Harakah Daily lain pula bunyinya. Seterusnya baca di sini:
"Aku tidak tergila-gila nak tengok video tu macam pemimpim-pemimpin Umno," kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu memulakan ucapannya ketika berucap dalam majlis ceramah isu semasa di Dewan Bandaran Kulim, malam tadi.
Intronya disambut tepukan gemuruh dan gelak ketawa hadirin yang telah memenuhi ruang dewan walaupun hujan turun dengan begitu lebat sebelum majlis bermula lagi.
Beliau yang merujuk kepada isu video seks lucah yang sedang diperkatakan mendakwa pembabitan Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh Umno dan BN kebelakangan ini.
Katanya lagi, adalah satu sejarah kepada negara apabila parti pemerintah menaja video lucah dalam negara, tetapi tiada tangkapan dan dakwaan yang dibuat samada terhadap pelakon, pengedar, pemilik maupun yang menayangkan video tersebut.
Menurutnya lagi, apabila keadilan sudah tidak menjadi keutamaan dalam pentadbiran sesebuah negara, maka rakyat menjadi mangsa kezaliman yang tidak adil oleh penguasa tersebut.
"Kita boleh membuat perbandingan apabila mereka bersungguh-sungguh memaksa pimpinan dari PR untuk menonton video yang telah mereka-reka dan rencana itu. Mana mungkin tiada agenda kalau bermati-matian, memaksa orang lain supaya tengok video tu.
"Kerajaan jangan cuba memperbodohkan rakyat. Jangan cuba nak cucuk hidung kita dan ditarik tali. Rakyat boleh bezakan mana yang dirancang dan mana satu yang asli," kata beliau lagi.
Dalam pada itu, beliau juga menggesa kerajaan supaya segera melaksanakan keadilan dalam sistem pilihan raya dalam negara sepertimana yang menjadi tuntutan sehingga 1 Mei ini.
"Rakyat dah beri masa yang begitu cukup kepada kerajaan untuk menjalankan tugas mereka mengendalikan pilihan raya dengan cara adil dan telus. Empat perkara yang dituntut dalam pilihan raya mesti mereka tunaikan sepertimana tuntutan.
"Jika mereka engkar sehingga 1 Mei nanti, maka saksikan kebangkitan rakyat pada bulan Jun ini yang akan memenuhi ruang jalan-jalan raya menuntut supaya keadilan dilaksanakan terhadap sistem pilihan raya yang berat sebelah dalam negara, " ujarnya lagi.
Tegasnya lagi, demokrasi bukan milik Umno dan BN sahaja. Demokrasi mesti diterima pakai untuk semua rakyat negara ini. Ia perlu diaplikasikan secara total dalam semua aspek pentadbiran negara bagi mewujudkan keadilan.
Katanya lagi sejarah yang berlaku di Tunisia, Mesir dan Libya kini harus menjadi sandaran kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk melihat bagaimana kemarahan rakyat boleh menumbangkan sebuah kerajaan yang telah lama memerintah.
"Tengok dan ambil iktibar apa yang berlaku di negara-negara tersebut. Jangan asyik beri amaran kepada rakyat. Lebih parah jika rakyat memberi amaran kepada pemerintah yang zalim seperti Umno dan BN," tambah beliau lagi.
P/S – Inilah yang dikatakan orang politik, hari ini cakap lain, besok pula depa cakap lain. Last-last sekali surat khabar juga yang dipersalahkan.
  


2 comments:

Anonymous said...

Mat Sabu @ Mat Merapu...siapa yg beraksi?..tak tahu..dia orang dah edarkan ke video tu?..kata polis dah rampas..yg memiliki dan yang menayangkan telah pun memberi keteragan..jadi nak tangkap siapa ???

Hahn said...

Lama Mat Sabu berpolitik. Adakah Suruhanjaya pilihan raya di bawah kerajaan?

Badan kehakiman dan suruhanjaya pilihanraya adalah bebas!

Patut lah berpolitik tak pergi mana. Bersemaang kedai kopi sekadar hangat hangat kopi boleh la mangkuk ni.

UMNO sekadar menerangkan Badan kehakiman dan Suruhanjaya Pilihanraya adalah bebas cukup untuk menutup mulut Mat Sabu.

Dia fikiran macam dalam hutan boleh lah kata demonstrasi di jalan raya. Yang jelas demonstrasi minta DNA bapak anjing tu adalah.