Monday, April 25, 2011

Dr Wan Azizah kata: “ jika seorang Anwar tumbang, ramai lagi Anwar dalam kalangan anak muda akan meneruskan perjuangan menegakkan keadilan dalam negara ini.”


Salam semua®…
PAS memberi jaminan mempertahankan semua pimpinan Pakatan Rakyat, yang seorang demi seorang ditohmah oleh BN mutakhir ini, sehinggalah mereka dibuktikan bersalah.
Bendahari PAS, Dr Hatta Ramli berkata, atas semangat Pakatan Rakyat, PAS tetap pertahankan sesiapa sahaja yang belum dibuktikan bersalah.
Dr Hatta yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai berkata, terkini media pro-BN menyerang peribadi Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang sedang dicari kelemahannya bagi memburukkan DAP dan kredibiliti Pakatan.

Beliau berucap demikian dalam program pidato umum anjuran Keadilan Seremban, dekat sini malam tadi.
Turut berucap adalah Presiden Keadilan, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail, Ketua Penerangan Keadilan, Dr Mohd Nur Manuty, Ketua DAPSY yang juga Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke dan Presiden Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Cikgu Bard.
Majlis berjalan dalam keadaan hujan lebat namun hadirin tidak meninggalkan lokasi dengan terus mendengar ucapan pimpinan.
Bercakap tentang 1Melayu 1Bumi, Dr Hatta menegaskan isu terbaharu ini menunjukkan ada pihak cuba menimbulkan suasana tidak kondusif dalam kalangan rakyat berbilang kaum dalam negara ini.
Beliau mencabar Perdana Menteri Najib Razak segera mengambil tindakan menyiasat dan membicarakan mereka yang dengan mudah merangsang isu perkauman di negara ini.
"Jika Najib tidak mengambil tindakan segera terhadap golongan yang membangkitkan soal bahaya ini, bererti beliau juga bersetuju dengan isu perkauman ini," tegasnya dengan mendapat sambutan hadirin.
Jika Anwar tumbang
Sementara itu, Dr Wan Azizah yakin jika seorang Anwar tumbang, ramai lagi Anwar dalam kalangan anak muda akan meneruskan perjuangan menegakkan keadilan dalam negara ini.
Beliau yang menceritakan semula rentetan peristiwa sejak 1998 dulu yang banyak menguji perasaan hatinya.
Menurutnya, selepas Anwar bebas, beliau terus berkempen dengan semua  sahabat seperjuangan sehingga Pakatan menang besar pada Mac 2008.
"Sekarang Kak Wan rasa cukup kuat, berapa lama dah, cukuplah, sudahlah...," ujarnya lagi.
Sementara itu, Cikgu Bard berkata,  pengundi Negeri Sembilan perlu berubah untuk membolehkan seluruh rakyat mendapat nikmat hidup lebih selesa di bawah pentadbiran Pakatan nanti.-Harakahdaily
P/S – Anuar yang jenisnya lagu mana?..kalau macam Anuar Zain Ok lah jugak! Kalau Anuar yang macam Mr Y, tak payahlah…..
 

5 comments:

Anonymous said...

apa yang kau merepek wahai sepat kering oiii.....
anwar yang mcm mana yang kau maksudkan tu?
jenis keadilan apa yang kau mau?
buat sihattak...
apa tak ada bangsa, atau sedara seagama kau nak bela ka..
kau ni islam ka kapir harbi...
mana lebih baik akhlaknya antara kapir harbi dibandingkan saudara seagama kau...
buta hati kau ka...
kau tengok bangsa kapir harbi tu walaubagaimana jauh perbezaan fahaman politik dia org tetap bela bangsa dia..
apa kau dah tak ada saudara seagama selain si kapir harbi..
seburukmana mana saudara seagama kau buruk lagi si kapir harbi..
apa tak jumpa ka dalam mana ayat atau hadis yang meminta umat islam mempertahankan saudara seagamanya melebihi kebaikan yang diberi oleh sikapir harbi yang terang2an menghina agama kau.
atau adakah kerana limpahan kemewahan dunia yang menyebabkan kau lupa asal usul bumi yang kau pijak atau kau dah memang buang tabiat.
bertaubatlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

Kesejahteraan kepala hotak dia?
Tak payah ler nak gembar gembur yg PR tu baik..Tengok kat Selangor, satu contoh terbaik yg membuka mata rakyat.

PKR buat apa pada selangor? Mau cerita pun malu.

Lagi satu, Anuar mana yg nak menegakkan keadilan?. Kalau dah tumbang Anuar nih, maka tumbang ler PKR. Boleh masuk dalam buku sejarah, jadikan versi pelajaran untuk tingkatan 5.

Anak bini bertudung litup, bapak selak kain orang..hahahahaha. Kalau diterjah betina, aku kira ada logik akal jugak, lelaki mana yg x minat kat B***T. Tapi bila dah balun jubur jantan, aku kira ni dah spesis 2 alam.

Selama ni ke luar negara pi balun cipap2 tembam mat saleh,jepun,yahudi...chehhhh. Apa punya pemimpin da....

Aurafaz said...

Bendahari PAS, Dr Hatta Ramli berkata, atas semangat Pakatan Rakyat, PAS tetap pertahankan sesiapa sahaja yang belum dibuktikan bersalah. tapi dia terlupa nak cakap walaupun terpaksa menghina, memfitnah dan mencaci org lain secara membabi-buta tak salah kerana demi nak bela semangat Pakatan. inlah maksuk Pengasas Amalan Songsang

Anonymous said...

Org Korea memang terkenal dgn sifat setianya walaupun kebenaran terserlah tak heran le kalu dia Melayu dah lama bocor......
Anwar keturunan keling kuat kelentong.....Jijah keturunan Korea kuat kemut......memang pasangan penipu no 1 Malaysia.

Anonymous said...

Sekiranya kalau Wan Azizah baca komen aku, aku nak cakap kat dia dan penyokong penyokong lembu Anwar Ibrahim yang Malaysia tidak akan ada pemimpim lain mcm Anwar Ibrahim yang menipu rakyat dan meliwat jantan dan main betina yng jauh lebih muda daripada Nurul Izzah. Kan lebih baik si Anwar main saja dgn si Nurul Izzah. Boleh buat 3some ataupun 5some dgn ikan sepat Wan Azizah, Shamsidar dan Azmin Ali.. Kalau tak cukup boleh tambah Karpal Singh, Lim anak beranak, Nik Aziz dan ahli PAS, DAP dan PKR yng lain..